Katastrofaal jaaroverzicht 2021

2021, het 44ste jaar in het bestaan van Katastroof. Dat het een bewogen jaar was, is een understatement. Een overzicht:

Jos in the voice

‘Den toerist’ is al jaren fan van Katastroof, en wij ook van hem. Hij is al een vaste gast sinds ons 30-jarige jubileum op onze optredens op de Groenplaats en de Grote Markt. Jos mocht al mee met hem in de Lotto Arena en Het Sportpaleis optreden. Als coach van ‘The Voice’ nam hij zijn kandidaten mee op een stadswandeling van Jos in zijn rol als Zingende Stadsgids.

Stranger Bob

In 2020 namen we afscheid van Stranger Bob, bij zijn uitvaart begin dit jaar vertegenwoordigde Jos Katastroof met een woordje op zijn uitvaart.

Stef & Zjuul

Het grootste Katastroof-nieuws was uiteraard de uitstap van Stef en Zjuul, en de zoektocht naar een nieuw lid. We hebben nog nooit zoveel in de gazettten gestaan. Over de details hebben we het al genoeg gehad. We wensen hen beiden het allerbeste toe.

‘Vernieuwde’ katastroof

Uiteraard blijft Katastroof niet bij de pakken zitten, Wout Stout en Eli Droge Keli vervoegen ‘oude rot ‘Jos Smos en verjongen de groep. Het eerste publieke optreden in De Toverfluit was alvast een schot in de roos. Deze nieuwe formatie kon hun zegje uitgebreid doen in de Gazet van Antwerpen en Het Laatste Nieuws. Aan alle fans nog eens merci om ons trouw te blijven en de 2 nieuwe gezichten met open armen te ontvangen.

Facebook, Twitter en instagram.

Door allerlei omstandigheden hebben ook een nieuwe Facebook-pagina en Twitter-account moeten maken. Op Facebook posten we geregeld filmpkes, fotokes en nieuwtjes, dus allemaal opnieuw fan worden! Op Twitter verkopen we gewoon wat zatte zever. En als ge écht nen infuencer wilt zijn, kan je ons ook volgen op Instagram.

Spotify & consoorten

Op digitale platformen als Spotify waren enkel de albums sinds 2011 te vinden, toch bijzonder weinig voor een groep die al 45 jaar bestaat, en bijna 30 albums heeft uitgebracht. Ondertussen hebben we eigenhandig all het oude materiaal integraal op de gekende streamingplatformen geplaatst. We maken zelf geregeld playlists die we zullen delen via Facebook en Twitter.

Ook ´den USB´ is nog steeds beschikaar, met albums in mp3-formaat en demo’s, outtakes, live-opnames, enzovoort. Te bestellen via jos.smos@katastroof.be.

Gratis concerten

We kondigden enkele gratis café-miniconcerten aan, maar door ‘ge-weet-wel-waarom’ zijn deze verzet moeten worden. Hou onze Facebook en website in’t oog voor de nieuwe data.

En 2022?

Volgend jaar vieren we 45 jaar Katastroof, dat sowieso met een groot feest gepaard zal gaan. We zorgen ook nog voor een specialleke, én last but not least, zijn we aan’t werken aan ne nieuwe cd die in het voorjaar het daglicht zal zien.

Ne gelukkige niefjoar!

Eli, Wout en Jos